به سایت رسمی گروه صنعتی تولیدی کلیک صنعت خوش آمدید!

بافر تانک ۱۰۰ لیتری وزین پرشیا

بافر تانک ۱۰۰ لیتری برای کنترل بهتر سیستم چیلر تراکمی برای شرکت وزین پرشیا در محل شهرک صنعتی نظرآباد هشتگرد نصب شد. یکی از موارد استفاده از بافر تانک برای کنترل بیشتر سیستم سرمایش است. همچنین این سیستم با اینکار تعداد دفعات خاموش و روشن شدن سیستم را کنترل می‌کند.

نصب بافر تانک ۱۰۰ لیتری برای شرکت وزین پرشیا
نصب بافر تانک ۱۰۰ لیتری برای شرکت وزین پرشیا

محل نصب بافر تانک ۱۰۰ لیتری کجا است؟

شرکت وزین پرشیا واقع در شهرک صنعتی نظر اباد هشتگرد، یکی از شرکت‌های بزرگ ایران در زمینه صنایع بالادست پتروشیمی است. برای یکی از قسمت‌های اداری نیاز به یک چیلر تراکمی هواخنک با ظرفیت ۵ تن تبرید بود. لذا برای کمتر کردن دفعات خاموش و روشن شدن سیستم و همچنین کنترل بیشتر روی سیستم این بافر تانک نصب شد.

اهداف اصلی پروژه نصب بافر تانک ۱۰۰ لیتری چه بوده است؟

همانطور که گفتیم هدف کلی پروژه طولانی کردن عمر چیلر با پایین آوردن تعداد دفعات خاموش و روشن شدن سیستم است. ولی به طور کلی بافر تانک برای ذخیره انرژی برودت هم استفاده می‌شود. همچنین کنترل سیستم برای سیستم‌های کوچکتر بیشتر است. و دلیل آن این است که آب بیشر  ظرفیت بالاتر باعث دقت بالای سیستم می‌شود.

مواردی که برای نصب بافر تانک انجام شد چه بوده‌اند؟

بعد از طراحی برودتی، کل سیستم با استفاده از لوله ۱۶ اینچ ساخته شد. لوله ۱۶ اینچ با ضخامت ۸ میلیمتر برای اینکار در نظر گرفته شده است. همچنین کپ‌های بالا و پایین هم از این نوع هستند. جوشکاری مخازن با استفاده از روش SMAW و با الکترود ۷۰۱۸ انجام شده است. یک تیغه در وسط بافر تانک برای کنترل جریان آب در منبع در نظر گرفته شده است.

برای پروژه‌های بیشتر به وبسایت آذر فراز تیلار مراجعه کنید!